NEW YORK - DAG 4

Sista heldagen i New york. Men även Carls och min fyraårsdag. Så när Jenny och Emil ville åka och besöka Ellis Island passade det bra för Carl och mig att umgås lite själva. Vi bestämde oss för att gå ner till Soho och strosa i butiker och titta på människor. På Dean & Deluca (ni vet där Felicity och Ben jobbade?) tog Carl en kaffe och en crumbcake (tror jag det hette) och jag tog (efter mycket velande om jag skulle välja en skål med färsk annanas eller jordgubbar) en yoghurt med müsli och bär. Den var så stor att jag inte ens orkade äta upp den.

Och sen äntligen - shopping! Åååh, jag blir som pånyttfödd bara jag får handla lite. Köpte en klänning och en tunika på Urban Outfitters (öppna i Götet snart, snälla!) en kavaj och en t-shirt på Uniqlo. Det är en japansk kedja som är grymma på basplagg. Cashmeré och ulltröjor i alla färger som finns, ligger i travar från golv till tak i butiken. Men det finns även annat fint, och allt är väldigt prisvärt. Uniqlo var faktiskt den enda affären som vi allihopa köpte någonting i. På Sephora (alla sminkintresserades paradis!) gjorde jag ett av mina bästa inköp. En parfym från Philosophy som heter Falling in love. Den luktar så gott att jag inte kan sluta lukta påd en. Jag fullkomligt ÄLSKAR den!

Sen mötte vi upp Jenny och Emil för lunch på Olive´s. Jag åt en macka som jag läst om i en blogg om New York: Roasted Shiitake Mushroom with roasted tomatoes, cress and herb ricotta on sourdough baguette - och den var så god! Olive´s är ett litet ställe och det finns inga sittplaster. Vi satt på en lång bänk utanför och tittade på kön som sträckte sig utanför, jättemysigt!

Sen traskade jag och Carl hela Bleecker Street upp till Marc Jacobs lilla prylbutik igen. Nya beställningar på armband hade anlänt hemifrån. Så Fridis - nu finns det ett till dig också! Vi gick även in på Magnolia Bakery (ni vet där Carrie och brudarna handlar sin cupcakes i SATC) och tittade på alla bakverk. Så gulligt litet konditori!

Återigen mötte vi upp J och E och började traska tillbaka mot hotellet. Carl och Emil hade köpte hockeybiljetter till matchen mellan New York Rangers och Florida Panters i Madison Square Garden. Jag tror de hade lite dåligt samvete för att de länae oss brudar i sticket, så plötsligt erbjöd de os att gå på manikyr och pedikyr. Snälla pokjar de där. Vi mottog självklart erbjudandet. Efter vi var fixade och fina (jag lyckades dock självklart mosa mitt nagellack på ungefär hälften av naglarna, innan det hade torkat) så gick vi och handlade lite smaskigt. Jag köpte återigen vårrullarna på thairestaurangen och Jenny köpte en Subwaymacka. Sen självklart lite annat gott också, trodde vi. Haha... inte visste vi att glassen med mintchoklad skulle smaka kummin! Fy fabian så äckligt. Vi tryckte ner allt i burken igen, satte den i frysen och bestämde oss för att bjuda karlarna på den när de kom hem. Som tur var hade vi köpt en stor skål färsk annanas (eftersom Jenny fick ett väldigt sug efter detta) och chips såklart, så vi klarade oss bra ändå. Så när killarna kom hem sa vi glatt att vi köpt glass till dem. Intet ont anandes la Cal upp två stora lass glass till sig och Emil. Ni skulle sett deras min när de tog första tuggan och sa: Hmm... smakar den inte lite konstigt? Haha! Sen packning och sovdags.

På förmiddagen hann vi med en sväng på stan innan vi begav oss ut till flygplatsen. Efter en timmes väntan i planet på grund av missad slottid lyfte vi äntligen. Fasten seatbeltskylten lyste hela resan och det guppade en hel del. Kanske var det för att vi ändå landade på utsatt tid (piloten körde ialltså in en timme - det måste gått asfort!) i MEXICO!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åhhh!! Ni verkar ha det så bra! Kan inte undvika att tänka: Jag hade kunnat vara med... :)



Synd att du inte gillade Forever 21... Men som sagt man ska helst gå dit tidigt när de öppnar eftersom de inte tycks städa något alls i butiken under dagen. Första gången vi gick dit kom vi 30 min innan stängning... INGEN BRA IDÉ!



Skönt att du fick lite shoppat. Ska bli kul att se! Tycker ni att ni var i NYC tillräckligt länge?



Väntar med spänning på uppdateringarna från MExico!

KRAM

2009-03-02 @ 08:29:10
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nej, egentligen inget speciellt jag tänkte på.



Jeep?! Så ni ska på lite utflykt? Har ni fint väder?



Kram

2009-03-02 @ 16:21:26
Postat av: Kalle

här är det 36 grader sol och vindstilla. så man svettas på jobbet i stressen. har även lagt i båtarna hela släkten och åkt lite vattenskidor på kvällarna i det 26-gradia vattnet, sen grillat ute på öarna under bron. antar att ni har det lite sämrre. om ni har tråkigt kan ni alltid handla dessa skor till mig.



31062440.jpg" rel="nofollow">http://elviskalmar.blogg.se/images/2009/331062440.jpg



dom får kosta vad fan som helst!

det är umbro by kim jones

helst ljusblå

men vita eller marin går bra också!



;)

2009-03-03 @ 21:07:13
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Brolle till Sofo

länken funkade ju inte

kollla bloggen, översta "båtarna" i blått

2009-03-03 @ 21:08:38
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0