Att bada diskmaskin

Låter det konstigt om jag säger att jag blir lugn av ljudet från diskmaskinen? Det där liksom lite dova blaskande ljudet. Och så får man en sån där härligt ren och varm känsla. Som att ta ett långt varmt bad. Eller ja, själva bilden av att göra det. För jag gillar det inte egentligen. Man blir ju så sjukt varm och får typ andnöd på grund av den tunga, tjocka, dimmiga badabadkarsluften. Så, det var kanske en dum liknelse. Men, som att diskas i en diskmaskin helt enkelt (med luckan öppen så att man inte känner sig instängd då såklart). Och tänk nu inte på en tvättmaskin. För jag tror verkligen inte att det skulle vara en trevlig upplevelse att åka runt runt runt tillsammans med massa skitiga kalsonger och svettiga strumpor. Fast nu kan man ju tro att jag föredrar att bada med matrester. Jag tänker mig nog mer en diskmaskin med bara mig i.

Aja, är det fortfarande någon som tycker det här låter konstigt? Jämför då med att Carl blir lugn av ljudet från min hårfön. Det ÄR konstigt.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

skratt Kan nästan se framför mig hur du sitter intryckt i en diskmaskin. hihi Men ärligt talat kan jag förstå vad du menar med att det är lugnande... Precis som ljudet från en rinnande dusch är avslappnande. Det är det här med vatten som strilar/rinner...



Calle har nog samma konstiga dille som Carl. Hårfönar får honom avslappnad. Liksom dammsugare (hör och häpna!)... Märkliga pojkar vi har du och jag! ;)



Kramkram

2009-02-06 @ 12:53:15
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/
Postat av: Maria

Måste säga att jag till 100% diggar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-11 @ 14:47:49
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0