Bakslag

Idag har en människa sårat mig. Gjort mig så otroligt besviken. Någon som det kändes som jag hade gett en andra chans. Någon som hade alla möjligheter i världen att visa sig från sin bästa sida. Men som inte gjorde det. Hur många chanser kan man ge en människa? Och hur många chanser orkar man ge en människa?

Först blev jag så arg. Så arg att jag säkert sa en hel del onödiga svordomar och illa valda ord. Sen blev jag så himla ledsen. Och sorgsen. Nu känner jag mig mest tom. Tom på hopp. Men inte för mig själv. För jag vet vad jag har gjort. Jag vet vad jag kan. Och jag vet att jag har gjort något bra. Och egentligen är det väl det som spelar någon roll. Inte vad alla andra vet, tycker eller tänker. Jag hoppas bara att jag ska kunna ta det till mig. Få in det i mitt huvud.

Jag brukar alltid försöka leva efter mottot att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Kanske är det just därför jag har så svårt att förstå när någon handlar på ett sätt som inte finns i min världsbild. Och visst jag kanske är lite mer känslig, jag kanske tar saker hårdare. Jag kanske gör saker större än vad de är och jag kanske gnäller över småsaker ibland. MEN, kom för allt i världen inte och säg att det är för att jag är tjej. Jag vill inte höra det en enda gång till. INTE EN ENDA GÅNG TILL. Det är för att jag är en människa. En människa, kvinna som man. Stark som svag. För det spelar ingen roll. Ingen vill bli illa behandlad. Ingen vill att någon annan ska ta åt sig äran för det som du själv har slitit med.

Nu tänker jag lägga det här bakom mig. Och om ingen annan klappar mig på axeln. Då gör jag det själv.


Kommentarer
Postat av: Lennart

Sofie, låt inte någon trampa på Dig. Alla vet vi vad Du kan.

Kram.

2009-02-09 @ 22:23:51
Postat av: kalle

va fasen ska ni till new york?

många utbrott sista tiden, på jobbet?

det är vintern, man blir ju som en sömngångare.

man gnäller på allt.



kanske lite att ta i att köpa ett hus där? vi kan googla eller kolla blocket så kan man säkert hyra fina lägenheter i palma eller utanför. alla reser utom jag, jag är inte ens ledig, aldrig. har ju inte haft ledigt, mer än julas när det va stängt, sen i juli.



sköt om dig



2009-02-09 @ 23:47:30
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej! Tack för i lördags! MYCKET TREVLIGT. :) Attans att killarna slog oss i Alias bara. Måste ta revansch SNART!



Så himla tråkigt att du ska behöva bli arg och ledsen! Speciellt om det är något som någon annan har gjort. Kan gärna prata om det imorgon om du vill!



Ses imorgon!

Stora kramar!

2009-02-10 @ 12:27:06
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/
Postat av: Rebecca

PANNACOTTA SNART?!

2009-02-11 @ 09:48:03
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/
Postat av: Bea

Jag har följt dig här ett tag men inte skrivit något till dig. vill bara säga GRATTIS, verkligen grattis till ert kommande bröllop! kan tänka mej att du kommer vara en riktigt vacker brud!

Många många Kramar Bea (hoppas du minns mig lite:D)

2009-02-14 @ 20:28:46
Postat av: Anna Dahlin

Trist att höra att du blivit illa behandlad, men glöm inte att du är segraren ändå!



Va kul att ni ska gifta Er!! Stort grattis från mig!! Säger man grattis? Jag önskar er all välgång och du kommer att bli en så vacker brud!! Stor kram

2009-02-15 @ 13:58:32
Postat av: Sofie

Svar till Bea och Anna D: Tack tack tack! Klart att jag minns dig Bea! :) Kul att ni följer mig här på bloggen. Lämna gärna fler avtryck, det är roligt med kommentarer! Hoppas att allt är bra med er båda. Kram kram!



2009-02-16 @ 19:08:20
URL: http://lillafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0