Jag vägrar att bli en bitter kärring

Jag är trött. Det har varit en lång dag idag. 12 timmar på jobbet. Men egentligen är det nog inte därför jag är trött. Jag är trött på grund av alla negativa tankar som finns i mig och omkring mig. Det går åt alldeles för mycket energi i våra liv till att klaga. För att inte tala om hur mycket tid det tar. Tid som man istället borde lägga på att ta tag i det som man inte är nöjd med. Se problemet som en utmaning. Visa att det går att lösa! Jag blir galen på människor som inte kan släppa taget om det som varit och istället lägga energin på det som är nu. Det som komma skall. Se en ljusning (här skulle jag egentligen vilja lägga in en svordom som börjar, för i h....)! En människas negativa energi påverkar alla runt omkring, alldeles för mycket. En person kan dra ner 10 personer till. Det är galet. Jag ska inte påstå att jag alltid är positiv. För det är jag verkligen inte, speciellt inte när det gäller mig själv och mitt inre. Men jag försöker, och lovar att försöka ännu mer. Och jag lär mig varje gång jag tar tag i ett problem. Ibland är det så jobbigt att jag vill ge upp, men aldrig i livet. Oftast så är det faktiskt så mycket lättare än vad jag trott. För att inte tala om hur skönt det känns när det är ur världen. Så, kom ihåg att peppa varandra. Låt ingen ge upp. Tänk efter. Som min kloka pappa brukar säga: Se inte problemet - se möjligheterna!


Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

tack så mycket :)

2008-11-25 @ 08:03:46
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0