Jag har lovat

Idag är jag ledig. Jag har lovat att plocka iordning på alla mina saker som ligger lite här och där i lägenheten. Jag har verkligen lovat. Men det är ju så tråkigt! Jag vill göra något roligt. Det bästa skulle vara om jag helt enkelt inte slängde mina grejer överallt från början, men det har liksom blivit en rutin. Kliva ur stövlarna i badrummet (varför är man alltid så kissnödig när man kommer innanför dörren?) slänga jackan i köket (snabbare att slänga den över en stol än att hänga upp den på en galge två meter därifrån och sen ska jag ju ändå ha den imorgon igen) och påsen med tomma matlådor i en hög innanför dörren (hade det bara varit 1 tom matlåda så kanske jag hade kunnat slänga ner den i en låda istället, men oftast är det typ 10 stycken i påsen, som då måste organiseras ner i kökslådan för att överhuvudtaget få plats där i. 10 lådor blir det eftersom Carl har sagt: Sofie, var är alla burkar? I skåpet på jobbet, säger jag då och sen tar jag med dem hem i den där påsen som hamnar på golvet innanför dörren). Och sen bara fortsätter det. Nästa dag - annan jacka på, alltså ny jacka på en stol i köket. Flera påsar innanför dörren - jag shoppar ju lite ibland också, inte så ofta, men det händer. Ja, det fortsätter och fortsätter tills Carl säger: Sofie, nu måste vi (DU!) skärpa oss. Okej, säger jag, men jag orkar inte just nu, jag vill titta på TV. Jag kan ta det när jag är ledig imorgon. Jag lovar. Och här sitter jag nu. Och tittar på TV.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

hihi Jag känner igen det där! Fast hos oss är vi båda lite småslarviga. Håller med dig! Mycket lättare att kliva ur kläderna än att hänga in dem i garderoben, halsduken slängs på golvet i stället för på kroken, smycken på alla tomma ytor (Calle försökte råda bot på det genom att köpa smycketräd...) eller glasögon överallt (retar också gallfeber på sambon, men jag har ju x antal par och varför lägga dem i fodral när jag ska ha dem snart igen?) osv... Du är inte ensam Sofie! hihi

2008-11-19 @ 13:20:57
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/
Postat av: Kalle

Haha du är lat! Och som jag fick städa/tömma lägenheten här. Och städa bilen. Och vinden. Aj aj, din lilla mask! ;)



Pälsen blev ju schysst!

Inte hittat några snygga linnen med tryck på till mig? Har galet fina fårskinn ni borda ha framför tvn, matta alltså. Ni får kolla på dom nästa gång ni kommer!



Sv: Alla brudar ja. Dom är jobbiga en del faktiskt.

2008-11-19 @ 19:24:15
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Carl

Haha, låter nästan som att jag är helt oskyldig till allt stök här hemma :-)

2008-11-19 @ 21:19:23
Postat av: Lennart Anderbjuv

Du får till det j-igt bra i dina texter. Detta låter som en actionfilm. Jag kan se "filmen" framför mig. Kommer snart och kollar om det ser så ut:)

Kram Lennart Svärfar

2008-11-21 @ 20:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0