Det är något speciellt med frisk luft

Det blev en lång promenad. I tre timmar var vi ute. Det var så skönt att jag inte vill gå hem. Frisk luft är underbart! Vi gick genom Slottskogen. Kollade på sälar, pingviner och pelikaner. Sen upp till utsikstplatsen, har aldrig varit där innan. Efter det styrde vi mot Haga Nygata och Kringlan. Medan Carl stod i kön satt jag kvar vid bordet. Tog av mig jacka, vantar och mössa och började kolla igenom bilderna från igår kväll på kameran. Satt väl där i 10 minuter eftersom det var lång kö. När Carl kommer tillbaka frågar han mig vad jag har i pannan. Jag känner efter, och jomenvisst där sitter ett klistermärke med tvättråd för mössan. Haha, jag måste ha sett rätt rolig ut de där 10 minuterna. Det blev självklart den stora kolakakan med choklad i och till det en kopp "min syster och jag". Efter fikapausen gick vi in mot stan. Kungsgatan, Avenyn, Vasagatan och sen hemåt igen. Man borde verkligen gå på långpromenad oftare!



           


                

Kommentarer
Postat av: Pappa

Håller med en lång promenad i den friska luften är jätteskönt.

Tycker dock kakan ser lite torr ut................

2008-11-23 @ 17:31:33
Postat av: Sofie

Pappa - Den är inte alls torr. Den är så där härligt seeeeg!

2008-11-23 @ 20:51:55
Postat av: Linda Ohlsén

Låter alldeles underbart! Längtar efter att ta med barnen till slottsskogen o titta på djuren. Ska nog testa den där kakan någon gång oxå. Kram!

2008-11-24 @ 09:55:45
Postat av: Lennart Anderbjuv

Att ibland inte göra någonting är också att ta vara på dagen. Men en promenad kan man unna sig utan att det räknas som man gör något - fikan smakar bättre då.

2008-11-24 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0