Middagstips

Okej, detta hör inte till vanligheterna, men jag har lagat mat! Så jag tänkte helt enkelt dela med mig av receptet (fick det av Sara och Petter för en herrans massa år sedan) på det jag har ätit till lunch idag, nämligen fejklasange.


Fejklasange för ca. 6 personer

700 gram nötfärs
1 och en halv taco kryddmix
Bandspaghetti för 6 personer
400 gram Philadelpia orginal
2 burkar Creme fraiche
1 mellanstor purjolök
2-3 tomater
3 fefferoni
2 vitlöksklyftor

1. Koka pastan.
2. Stek färsen. Häll i kryddmixen och pressa i vitlöksklyftorna. Salta och peppra efter smak.
3. Blanda creme fraiche och philadelpiaost i en bunke. Hacka purjolök och fefferoni och rör i. Krydda med örtsalt.
4. Häll den kokta pastan i en form. Bred över röran du just blandade.
5. Fyll på med den stekta tacofärsen och toppa med skivade tomater.
6. Sätt i mitten av ugnen på 225 grader i ca. 20 minuter.
7. Servera med fräsch grönsallad. Smaskens!


Smaklig spis!





Och du pappa, även du kan laga detta!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: Jag känner mig lite michelinegubbe i den faktiskt. Den är nog en storlek för lite så det korvar sig i armarna :)

2008-11-19 @ 13:59:15
URL: http://nolow.blogg.se/
Postat av: Kalle

Den där ja, den va god. Istället för att orka laga mat köper man på Ginos som slår alla äckelrekord som finns.

2008-11-19 @ 19:25:16
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Carl

Verkligen gott, fick mej ett smakprov precis...

2008-11-19 @ 21:11:28
Postat av: Pappa

Låter alldeles för enkelt för mig , ingen utmaning.

2008-11-19 @ 22:06:35
Postat av: Pappa

Jag fick just ett erbjudande som gästkock på operakällaren..................

2008-11-19 @ 22:12:32
Postat av: Sofie

Haha. Pappa, du är en mupp! :)

2008-11-19 @ 22:22:36
URL: http://lillafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh jag blir hungrig bara jag läser receptet. Det måste jag testa någon gång.

2008-11-19 @ 22:42:47
Postat av: Pappa

Vad ska man ha för dessert till?

2008-11-19 @ 22:54:40
Postat av: Sofie

Pappa, jag tror du kommer bli helt slut av att göra själva huvudrätten. Du som inte är så van i köket. Din energi kommer helt enkelt inte räcka till att tillaga en dessert också. Men, jag har hört att de har goda gräddbakelser på Citygross. Fast sen hörde jag i och för sig även att det var en mörkhårig (nja, lite gråsprängt hår hade han nog) man i 55-årsåldern som var där varje dag och köpte på sig flera stycken. Speciellt Budapeststubbarna. Så, jag är inte säker på att de kommer räcka till dig också...

2008-11-19 @ 23:20:58
URL: http://lillafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du är Kalles syrra har jag förstått. Läser hans blogg så jag tänkte jag kikar inom här och din var knappast sämre! Käket ser riktigt gott ut :)



Ha de fint! Jag kikar inom snart igen :)

2008-11-20 @ 12:27:41
URL: http://nittonhundra91.blogspot.com
Postat av: Susanne Anderbjuv

Det lät verkligen gott och enkelt.Lovat Erik på jobbet att ge honom några enkla mattips. Det här skall han få så att han kan överraska sin tjej. Kram

2008-11-20 @ 21:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0