Himlen i min famn

Ikväll har jag varit på julkonsert. Jag kan inte minnas att jag har varit på det någon gång tidigare i mitt liv. Men ikväll var det premiär. Både för mig och för Carola. Ska jag vara helt ärlig som är jag väl ingen större beundrare av just Carola. I början av konserten kändes det nästan som jag var på ett väckelsemöte. Jag fick flashbacks från C-uppsatsen i sociologi, när jag och Emelie var med på en gudstjänst hos Livets ord. Fast riktigt så läskigt var det inte ikväll. Ju länge konserten gick, desto mer släppte hon loss och bjöd på sig själv. Jag har aldrig sett henne som rolig och spontan innan, så det var trevligt att se och höra. Och att den kvinnan verkligen kan sjunga, det kan ingen ta ifrån henne. Och att jag kan fundera och analysera, det kan ingen ta ifrån mig. (Även om jag skulle vilja det ibland). Ikväll fastnade några rader i min lilla skalle. Raderna kom ur låten Himlen i min famn:

giv att dina dagar
får bli till andras glädje
giv att alla möter dig
med kärlek mild och god
aldrig ska jag glömma
de ord som jag fick höra
vad som än oss händer
vill dom ge oss kraft och mod




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0