Längtan

Ibland längtar jag hem. Hem till staden där jag växte upp. Hem till tryggheten. Hem till lilla Kalmar. Jag kan sitta här i Göteborg och sakna så konstiga saker. Som att höra på mamma när hon tjatar om allt hon måste göra. Titta på när hon skriver långa listor om att dammsuga, sätta lökar, olja in köksbänkar och putsa fönster. Eller som att lyssna på min pappa när han frågar när det blir fika. Ungefär 20 minuter efter vi just fikat. Hans ständiga diskussion om man ska ha vaniljvisp eller glass till jordgubbspajen på Kullzénska cafét. Helst vill han nog hade både och tror jag. Eller vänta på att min bror ska komma hem så att vi kan umgås. När han väl kommer så sätter han sig vid datorn och lyssnar på konstig musik och klagar på att alla är så tråkiga. Men jag saknar dem ändå. För det finns trots allt ingen famn som är tryggare och mjukare än mammas. Ingen som klappar mig på kinden så som pappa gör när han säger att mina kinder nästan är lika lena som mammas. Och ingen som visar sin kärlek genom att nypas, brottas och kalla en för muppiga smeknamn så som min älskade lillebror gör. Så, ibland längtar jag hem. Till världens bästa familj. Min familj.

Kommentarer
Postat av: Kalle

åh du är fin lilla pluttsyster. om du tar dig hit snart är det min tur att bjuda alla på paj på kullzenska och du ska få med både vaniljvisp och glass om du vill (och om man får då...). och klart vi måste köpa julklappar ändå.

2008-11-20 @ 23:40:03
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Mallan

Åh jag håller verkligen med dig Soffan! Ibland kommer det en tår när jag tänker på släkt och vänner som finns i de Småländska skogarna.. Ska bli skönt att komma hem till jul och få visa alla hur mycket man älskar dem! Ha en bra dag:)

2008-11-21 @ 08:25:16
Postat av: Aleksandra

jag kommer verkligen ihåg den känslan från när jag bodde i sthlm, man saknar verkligen dem mest konstiga sakerna..



gillar din blogg skarpt!

Kram!

2008-11-21 @ 12:40:28
Postat av: Susanne Anderbjuv

Otroligt fint skrivit med massor av kärlek, goa känslor och lite ironi:). kramar från oss båda

2008-11-21 @ 20:42:49
Postat av: mamma

Vi längtar efter dig också Sofie.Dina kinder är lika lena som mina.

Vi blev lite tårögda av dina fina ord.

Välkommen till jul.

Du är världens underbaraste flicka.VI ÄLSKAR DIG OCH CARL.

Puss och kram Mamma.

2008-11-21 @ 20:58:36
Postat av: Sofie

Tack allihopa för era fina ord!

2008-11-21 @ 21:16:00
URL: http://lillafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0