Tapas, inkontinensskydd och chips

Tapas är så gott! Och trevligt. På Mañana har de dessutom riktigt bra priser och en väldigt trevlig stämmning. Man får in en lista per bord där man fyller i hur många man vill ha av varje rätt. Supersmidigt! De rekommenderar fyra rätter per person, men vårt sällskap var överens om att det räcker med tre, man blir proppmätt. Jag åt ostfyllda vetetortillas med rostad majsaioli (så gott!), baconinlindade dadlar (låter sådär, men är helt ljuvligt - min favorit!), marinerade kycklingspett(kunde smakat lite mer) och saltade potatishalvor med mojo rojo.  Vill ni läsa om fler rätter kan ni nog kika in hos Rebecca under dagen. Jag längtar redan tills jag ska dit igen.

Sedan begav vi oss vidare ut i regnet. För att roa oss hade vi en liten tävling om vem som kunde komma på flest låtar med regn i. Det finns fler än man tror. Fast frågan är ju om allt med Wet Wet Wet verkligen räknas? Sen lyckades vi pruta ner priset på inträdet på Berså från 60 kr, till halva priset, till 20 kronor - tills att vakten sa: Nu är jag trött på er. Ni får gå in gratis! Så det gjorde vi. Men oj vad jag kände mig gammal där inne. Så hög musik att man inte kunde höra vad man själv tänkte. Carl tyckte jag klagade. Han frågade om han skulle hjälpa sin gamla 80-årig gumma hem. Han erbjöd sig också att hjälpa till att byta inkontinesskydd på gumman. Eeeh, gumman sa nej tack. 

Men alla höll ändå med om att det inte var något vidare på Berså. Så vi tog vagnen till Järntorget och gick bort till Notting Hill. Det är en riktigt mysig pub i Linné. Och de har chips! De andra gillar alla ölsorter som de erbjuder. Jag tycker det är bra med chipsen. Även om smaken inte var lika god i munnen när jag vaknade i morse.




Tack för en trevlig kväll allihopa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0