Att bara vara

Idag är det söndag. Söndagar innebär ledigt för mig. Helst av allt skulle jag bara göra ingenting. Sova länge, läsa tidningen, äta en lång och god frukost, och sen bara vara. Men jag kan inte. Att bara vara innebär rastlöshet för mig. Det kryper i kroppen och jag får ångest för att jag inte gör något av dagen. Jag känner att jag borde gå upp tidigt, komma iväg och ta vara på varenda timme av min lediga dag. Jag vill inte slösa bort min tid på att inte göra någonting. Det gör mig galen. Fast innerst inne så vet jag ju. Jag vet att jag måste lära mig att bara vara. Att inte göra någonting. Att kunna slappna av och njuta av att bara finnas i nuet. Jag vill det mer än något annat. Så, idag tänkte jag göra ett försök. Jag tänker trotsa den spända och oroliga känslan i min kropp. Jag tänker gå och lägga mig i sängen igen. Inte sova, bara ligga där och njuta av att det inte finns några måsten. Sen vill jag ta en lång promenad, Med varm jacka och mjuka vantar. Kanske en kopp te och min favoritkaka på Café Kringlan. Och sen, ja jag vet inte. Jag tror jag ska dagen precis som den kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi designar gärna din blogg!
 

Trackback
RSS 2.0